Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.),

- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 470 z późn. zm.),

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1000 z późn. zm.),

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. Nr 140 poz. 1264),

- Uchwała Nr XV/153/19 Rady Miejskiej w Przedborzu z dnia 28 listopada 2019 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla których Zarządcą jest burmistrz Miasta Przedborza.
Wymagane dokumenty
1.    wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej na prawach wyłączności;

2.    wymagane załączniki:
a)    szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1 000 / 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
b)    zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,
c)    pełnomocnictwo - z oryginałem dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej (jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika),

Druki do pobrania
1.   - wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej na prawach wyłączności (doc),

- wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej na prawach wyłączności (pdf);
Sposób i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
Sekretariat Urzędu Miejskiego - pokój nr 3 Ratusza Miejskiego,
97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29
od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30, w czwartki od 7:30 do 17:00, w piątki od 7:30 do 14:00.
- za pośrednictwem poczty:
Urząd Miejski w Przedborzu
97-570 Przedbórz,
ul. Mostowa 29
- drogą elektroniczną:
więcej...
Wymagane opłaty
Opłatę za zajecie pasa drogowego na prawach wyłączności - ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego określonej uchwałą Nr XVII/107/04 Rady Miejskiej w Przedborzu z dnia 23 marca 2004 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg gminnych (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 29 kwietnia 2004 r. Nr 109, poz. 972) liczby dni zajmowania pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

Wpłat można dokonać:
- na konto:
Urzędu Miejskiego w Przedborzu - Bank Spółdzielczy w Przedborzu
nr r-ku: 66898800010000001228740001

- w kasie Urzędu Miejskiego w Przedborzu.

Za wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego nie pobiera się opłaty skarbowej

Sposób i miejsce odbioru dokumentów
- osobiście:
Referat Infrastruktury, Rolnictwa, Środowiska i Zamówień Publicznych,
Urząd Miejski w Przedborzu, ul. Mostowa 29, 97-570 Przedbórz,
pokój nr 7 (Ratusz Miejski),
tel. 044 781 22 61 do 65 wew. 13
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,
 - za pośrednictwem poczty na adres wskazany we wniosku za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

Termin załatwienia sprawy
1.    Do jednego miesiąca.
2.    Do dwóch miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Przedborza w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej na prawach wyłączności należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku  i wydanie zezwolenia przed terminem zajęcia pasa drogowego. Zajęcie pasa drogowego może nastąpić dopiero po dniu w którym zezwolenie stanie się ostateczne.
2. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej wydaje się na czas określony.
3. Ze względu na potrzeby związane z zarządzaniem drogami, wymogi wynikające z warunków technicznych dróg publicznych i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz istniejące warunki atmosferyczne, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia.
4. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Czynności powiązane
Brak